lørdag den 14. juni 2014

Biotop opgave 3

Pga sygdom er desværre længe siden jeg har besøgt min biotop,og hold nu op der er sket noget dernede !!
Det er helt klart et aspekt man skal vælge at have med,at naturen er foranderlig. 
Skulle jeg nu have haft en børnehavegruppe med derned,havde det været umuligt,da der var tidsler og brændenælder på 1 meters højde eller mere. Jeg er helt klart blevet opmærksom på,at det er en god idé at bruge et sted,som man ved man kan færdes på uden problemer,og som også er fremkommeligt for børn.
Her plejer der at være en sti ned til åen der løber gennem min biotop !
Men det var fuldstændigt vokset til !!
Jeg måtte opgive at komme helt ned til biotopen,da det er helt ufremkommeligt nu.
I stedet valgte jeg at koncentrere mig om de planter og dyr jeg kunne finde på det stykke jeg dog kunne nå.
Der er en masse hyld,(Sambucus nigra) og den blomstrer super flot lige nu ! Så drengene og jeg samlede en masse skærme ind til at producere saftevand.
http://www.haveinspiration.dk/artikler-om-haven/160-hyld

Der var også en del snegle,både med og uden hus.
Vi fandt 2 slags lungesnegle (Pulmonata)
Der kendes ca. 30.000 nulevende arter. 
I Danmark findes der ca. 100 arter af landlungesnegle,hvoraf de 17 arter er skalløse.
www.denstoredanske.dk

Vi tog hyldeblomst skærmene med hjem,og klippede stilkene af.
Herefter tilsatte vi citron,rørsukker,citronsyre og kogende vand. Og nu er det så bare at vente !!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar